Pjenušac 1288 vinarije Pavlomir po izboru mreže Salon of Sparkling wines, najbolji je hrvatski pjenušac

Otkrivena tajna Coca-Cole?

Tajna najpopularnijeg bezalkoholnog pića na svijetu možda je otkrivena! Čini se da je nakon 125 godina objavljen popis sastojaka Coca-Cole. Internetska stranica Thisamericanlife.org objavila...

Svečano je otvorena prva butelja Portugisca Plešivica

U organizaciji udruge Portugizac Plešivica, pod pokroviteljstvom Zagrebačke županije, Grada Jastrebarsko te uz podršku Turističke zajednice Zagrebačke županije i Turističke zajednice grada Jastrebarsko, svečano...

Stiže nam prvo mlado vino ovogodišnje berbe – Portugizac Plešivica!

Udruga Portugizac Plešivica i ove će godine, uz nadolazeće poznate manifestacije, predstaviti prepoznatljivu robnu marku u duhu zagrebačke tradicije. Prva degustacija već je ove...

Listopad u znaku borbe protiv karcinoma dojke

Na press konferenciji u Verde brunch & caffu u Zagrebu , predstavnici dm-a, udruge P.I.N.K. life te lifestyle tjednika Story predstavili su aktivnosti za...

Volite li putovati – onda su za Vas Tefal plastične posude za na put!

Predstavljamo Tefal plastične posude koje su namijenjene za one koje vole putovati i koji uvijek uz sebe vole imati svoju omiljenu šalicu kave ili...

Ususret 3. Salonu pjenušavih vina koji se održava ovaj petak u Zagrebu…

U Vili Istenič, u Bizeljskom, u ponedjeljak, 28. siječnja 2019., održano je ocjenjivanje pjenušavih vina mreže Salon of Sparkling wines, na kojemu su dvije deveteročlane miješane hrvatsko-slovenske komisije vinskih stručnjaka (enologa, sommeliera, vinskih novinara i vinara), kojima su predsjedali enolozi mr. sc. Franjo Francem i Darja Bovha, odabrale najbolja pjenušava vina oba Salona i mreže.

“S veseljem objavljujemo 5 najboljih bijelih pjenušaca, među kojima je apsolutni pobjednik mreže hrvatski pjenušac 1288, vinarije Pavlomir iz Novog Vinodolskog, a među prvih 5 bijelih, na 3. mjestu je pjenušac vinarija Slamić Didi san brut 2015, a na 5., Griffin Zero, brut nature 2013, plešivičke vinarije Griffin Ivančić. U kategoriji ružičastih vina ove su godine prvih pet mjesta zauzeli slovenski pjenušci”, stoji u priopćenju.

5 NAJBOLJIH PJENUŠACA MREŽE SALON OF SPARKLING WINES

Bijela pjenušava vina:

  1. Pavlomir; 1288 brut, 2013
  2. Vina Kauran; Victoria 2010
  3. Radgonske gorice d.d.; Zlata radgonska penina selection, 2015
  4. Vinarija Slamić; Didin san, brut 2015
  5. Vinarija Griffin Ivančić, GRIFFIN ZERO, brut nature 2013

Rosé pjenušava vina:

  1. Istenič; Gourmet rosé 2015
  2. Zlati Grič; Konjiška penine rosé 2015
  3. Vino Kozinc; Joker zara, 2016
  4. Vinogradništvo in vinarstvo ČARGA; Donna Regina rosé 2016
  5. Vina Joannes; Penina Joannes rosé brut 2016

Najviše ocjenjena vina 3. Salona pjenušavih vina otkrit će se na otvorenju Salona!

Dodajmo ovome kako se u petak, 1. veljače, u Zagrebu, u Hotelu “Dubrovnik” održava Salon pjenušavih vina Zagreb. Salon će biti otvoren od 15h – 21h. Cijena ulaznice za posjetitelje iznosi u pretprodaji 120kn, a na dan priredbe 150kn. Ulaznice su dostupne putem sustava Eventim te na svim prodajnim mjestima Eventima (https://goo.gl/fzm6H2).

TRENDOVI U SVIJETU PJENUŠAVIH VINA

Nakon ocjenjivanja održana je rasprava o trendovima na kojemu su ocjenjivači i promatrači pokušali opisati trenutno stanje na pjenušavoj sceni obaju država iako o proizvodnji i prodaji nema ralevantnih podataka niti s jedne strane.

Na raspravi je uvodno govorio enolog Dušan Brejc naglasivši da se uzlet proizvodnje pjenušavih vina u Sloveniji dogodio od 2006, te da je od tadašnjih 3% proizvodnja pjenušavih vina do danas porasla na 10% ukupne proizvodnje. Prema dostupnim (neslužbenim) podatcima, u Sloveniji se godišnje proizvede oko 2 milijuna boca pjenušavih vina, dok se u Hrvatskoj taj broj kreće oko milijun (neslužbeni podatci), s porastom proizvodnje zadnjih deset godina, posebice zadnje 3. Problem obiju država jest statistika jer se ne zna točno koliko pjenušaca (i zašto – zbog odležavanja ili zbog nemogućnosti prodaje?) ima na zalihama. Sommelier Mario Meštrović je primjetio da bi nam bilo lakše da po uzoru na svjetske regije (Šampanja, Franciacorta) napravimo tipizaciju, jer sada sve malo podsjeća na »Divlji zapad« – svatko radi što hoće i kako hoće.

Sommelier Darko Lugarić, iz restorana Agava rekao je da je danas puno lakše prodati pjenušac nego prije nekoliko godina, potrošnja raste, ali još uvijek treba puno raditi na edukaciji – iako potrošačima pjenusac nije nepoznanica, pitanje je samo koliko će potrošiti za čašu pjenušca, i znaju li što dobivaju u čaši za cijenu koju plate. Na edukaciju se nadovezala i enologinja Jasminka Šaško iz vinarije/restorana Vuglec Breg koja je opisala iskustva njihova restorana: »Nakon stalne edukacije osoblja, pjenušava vina se više prodaju (i u podrumu i restoranu) stoga se vinarija Vuglec sve više posvećuje proizvodnji pjenušavih vina.«

Zaključno: tipizacija pjenušavih vina (po izoru na Francusku, Franciacortu, Austriju)/jači zajednički marketing udruga vinara bio bi dobar potez za prepoznatljivost naših pjenušavih vina u svijetu, a edukacija potrošača i ugostitelja je jedini način na koji se pjenušci mogu bolje (prepoznati) i prodati, jer proizvodnja raste, a svijest potrošača je ne prati!

Foto:  Julio FRANGEN

Pročitajte još i ovo...

Svečano je otvorena prva butelja Portugisca Plešivica

U organizaciji udruge Portugizac Plešivica, pod pokroviteljstvom Zagrebačke županije, Grada Jastrebarsko te uz podršku Turističke zajednice Zagrebačke županije i Turističke zajednice grada Jastrebarsko, svečano...

Izradite predivne božićne ukrase

Ono što je najljepše od svega, njih možete izraditi u krugu svojeg doma, sa svojom obitelji, posebno djecom, koja će se tome veseliti više...

Zapečeni pileći batak s porilukom – mala improvizacija koja se pretvorila u pravu poslasticu!

Uspješno je odrađen još jedan posao u kuhinji. Jelo je nahvaljeno, sve dok Mali šef nije pojeo sav pire krumpir, a ostatak mesa je...

Povezani članci

Volite li putovati – onda su za Vas Tefal plastične posude za na put!

Predstavljamo Tefal plastične posude koje su namijenjene za one koje vole putovati i koji uvijek uz sebe vole imati svoju omiljenu šalicu kave ili...

Dođi, okusi, vidi i osjeti Bučijadu tijekom cijelog listopada!

Najveća i najposjećenija turističko-gospodarska i gastronomska manifestacija u Hrvatskoj posvećena buči, ove će se godine održati skromnije i na drugačiji  način, tijekom cijelog listopada! Naime,...

METRO uručio Michelinova priznanja hrvatskim restoranima

METRO Hrvatska dodijelio je Michelinova priznanja hrvatskim restoranima koji su uvršteni u Michelinov vodič za 2020. godinu. Radi se o ukupno 70 hrvatskih restorana,...