Dobar šampanjac ne mora biti skup

Otkrivena tajna Coca-Cole?

Tajna najpopularnijeg bezalkoholnog pića na svijetu možda je otkrivena! Čini se da je nakon 125 godina objavljen popis sastojaka Coca-Cole. Internetska stranica Thisamericanlife.org objavila...

Svečano je otvorena prva butelja Portugisca Plešivica

U organizaciji udruge Portugizac Plešivica, pod pokroviteljstvom Zagrebačke županije, Grada Jastrebarsko te uz podršku Turističke zajednice Zagrebačke županije i Turističke zajednice grada Jastrebarsko, svečano...

Stiže nam prvo mlado vino ovogodišnje berbe – Portugizac Plešivica!

Udruga Portugizac Plešivica i ove će godine, uz nadolazeće poznate manifestacije, predstaviti prepoznatljivu robnu marku u duhu zagrebačke tradicije. Prva degustacija već je ove...

Listopad u znaku borbe protiv karcinoma dojke

Na press konferenciji u Verde brunch & caffu u Zagrebu , predstavnici dm-a, udruge P.I.N.K. life te lifestyle tjednika Story predstavili su aktivnosti za...

Volite li putovati – onda su za Vas Tefal plastične posude za na put!

Predstavljamo Tefal plastične posude koje su namijenjene za one koje vole putovati i koji uvijek uz sebe vole imati svoju omiljenu šalicu kave ili...

Cijena nije nužno najbolji pokazatelj dobrog šampanjca, izbjegavajte stare boce i ne kupujte ih prerano.

Šampanjac nije samo luksuzni napitak nego i odličan indikator globalne ekonomske situacije. Potražnja se ove godine značajno oporavila od sloma tržišta uslijed financijske krize. U prvih šest mjeseci je tako prodano gotovo 20% boca više nego u prvom polugodištu 2009. No, šampanjac je bio i ostao luksuz za posebne prilike, a prosječan potrošač jednu bocu najčešće dijeli s pet drugih osoba pri čemu u životu popije više boca jeftinijeg pjenušca nego pravog šampanjca.

Cijena šampanjca nije pouzdan pokazatelj njegove kvalitete pa se tako dobar šampanjac može pronaći i po povoljnijim cijenama kod diskontera, pokazalo je istraživanje njemačke udruge za testiranje proizvoda (Stiftung Warentest). Testiranje je obuhvatilo poznate, skupe marke te jeftinije boce s oznakom MA (Marque d’acheteur) koje se mogu pronaći na policama Lidla i Aldija.

Najbolje ocjene su zaslužile poznate marke poput Piper Heidsieck i Lanson Black Label, dok je od skupljih šampanjca najlošije prošao Fleury Demeter Champagne Brut. Od jeftinijih šampanjca koji su dostupni na hrvatskom tržištu posebno se ističe Lidlov Comte de Brismand Champagne – solidna kvaliteta po niskoj cijeni. Među pjenušcima, koji su prosječno 12 eura jeftiniji od šampanjca, najbolje je ocijenjen Henkellov Chardonnay Brut iz 2005.

Prilikom kupnje izbjegavajte boce koje se već duže vrijeme nalaze na policama (često se mogu prepoznati po sloju prašine). Proizvođači rijetko navode starost šampanjca, odnosno datum kada su uklonili smrznuti čep kvasca. Što su duže vremena provele na policama, to je veća vjerojatnost da se sadržaj boce promijenio i da je napitak manje kvalitetan.

Preporučuje se da se neotvorene boce čuvaju u ležećem položaju te da se na dan ispijanja ohlade na temperaturu od šest do 12 stupnjeva. Mjehurići duže ostaju u visokim, uskim čašama koje bi se za vrijeme točenja trebale držati pod kutom od oko 40-50 stupnjeva.

Izvor: Metro portal

Pročitajte još i ovo...

Svečano je otvorena prva butelja Portugisca Plešivica

U organizaciji udruge Portugizac Plešivica, pod pokroviteljstvom Zagrebačke županije, Grada Jastrebarsko te uz podršku Turističke zajednice Zagrebačke županije i Turističke zajednice grada Jastrebarsko, svečano...

Izradite predivne božićne ukrase

Ono što je najljepše od svega, njih možete izraditi u krugu svojeg doma, sa svojom obitelji, posebno djecom, koja će se tome veseliti više...

Zapečeni pileći batak s porilukom – mala improvizacija koja se pretvorila u pravu poslasticu!

Uspješno je odrađen još jedan posao u kuhinji. Jelo je nahvaljeno, sve dok Mali šef nije pojeo sav pire krumpir, a ostatak mesa je...

Povezani članci

Promocija časopisa o vinu – VINUM.IN

U zagrebačkom restoranu Fino&Vino predstavljen je novi časopis o vinu, VINUM.IN. Na svečanoj promociji glavna urednica Dijana Grgić predstavila je svoje suradnike, vinare i...

Ružičasti ananasi su stvarni i upravo stižu u vaš ružičasti koktel

Ružičasti ananas izmislili su inženjeri jednog od najvećih proizvođača ananasa na svijetu, kalifornijske kompanije Del Monte. Genetika je napravila svoje, selektivnom represijom gena,...

Ovo nikako ne smijete raditi kada naručujete vino

Ljudi uvijek prolaze određeni ritual tijekom kojeg njuše pluto, vino, vrte čašu. Međutim, često izgledaju smiješno. Vrhunski sommelier napravio je popis stvari koje ne smijemo...